spis 

po polsku


Wprowadzenie do OpenGL. Programowanie zastosowañ graficznych.



Spis tre¶ci
    Wprowadzenie

      lDla kogo jest ta ksi±¿ka
      lCzym jest OpenGL
      lCo mo¿na w OpenGL
      lCzego nie mo¿na w OpenGL
      lJak dzia³a OpenGL



lKonwencje OpenGL
lTypy zmiennych
lNazewnictwo funkcji i sta³ych
lUk³ad wspó³rzêdnych
lKolor
lObs³uga b³êdów
lOkno graficzne
lOtwarcie okna
lPamiêæ obrazu
lAnimacja
lObs³uga zdarzeñ
lDefiniowanie obiektów
lWspó³rzêdne wierzcho³ków figur podstawowych
lParametry wy¶wietlania figur podstawowych
lBiblioteka GLU
lBiblioteka GLAUX
lPrzekszta³cenia w przestrzeni trójwymiarowej
lglViewport()
lPerspektywa
lModelowanie sceny
lPozycja obserwatora
lOrganizacja macierzy w stos
lDodatkowe p³aszczyzny odciêcia
lO¶wietlenie
l¼ród³a ¶wiat³a
lW³a¶ciwo¶ci powierzchni
lWektory normalne
lOperacje na pikselach, mapy bitowe, obrazy
lMapy bitowe
lObrazy
lTryby przechowywania danych w pamiêci
lTeksturowanie
lDefiniowanie tekstury
lMipmapy
lFiltrowanie tekstury
lModulacja i mieszanie barw
lPrzypisywanie wspó³rzêdnych tekstury
lPowielanie tekstury
lAutomatyczne generowanie wspó³rzêdnych tekstury
lWczytywanie zbiorów dyskowych
lDisplay listy
lEfekty
lMieszanie kolorów
lAntyaliasing figur podstawowych
lMg³a
lJako¶æ obliczeñ
lBufor akumulacyjny
lAntyaliasing ca³ego okna graficznego
lG³êbia ostro¶ci
lRozmycie obiektów w ruchu
lInne mo¿liwo¶ci OpenGL
lTryby selection i feedback
lEvaluatory i NURBS


Przyk³ady programowe

    lTorus i ruchoma lampka
    lSamolocik
    lAnimowana cz±steczka etylenu
    lTrzy kolorowe lampki
    lChromowana sprê¿ynka
    lKulka i przezroczyste szybki
    lSkacz±ca sprê¿ynka

S³owniczek
Warto¶ci parametru glEnable()
Skorowidz opisywanych funkcji
Literatura
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pajaa1981.pev.pl